annandag påsk

Vi har haft en bra påsk!
Nu är vi fulla med god mat, tårta och säkert kilovis med godis!
Varit ute mycket, långpromenader, fika, moppeåkning, påskbrasa och grillning!
Igår hade vi årets första frukost ute. Efter en go, välbehövlig sovmorgon bakades det scones som vi åt i solen på altanen. Hur gott som hellst!
Agnes var såklart påskkärring igen på påskafton. Och såklart ville hon sminka mamman lika fint med läppstift och kajal på kinderna. Det ville ju inte mamman så för att distrahera  henne fick hon lov att sminka sin docka istället, det blev väldigt kladdigt och fint -mycket populärt!
Lilla stumpan har fått 5(!) påskägg i år, och flera påskpresenter. Lite bortskämd kanske :) Hon älskar  ju godis men är inte så noga med att äta det -på sin höjd slicka tills det blir lagom klibbigt och lägga på bordet eller äta halva och tvinga någon annan att äta upp resten. Hon kommer undan med mycket för att hon är så söt!
Idag är sista påsklediga dagen, vädret verkar hålla i sig så vi har bokat in promenad med lillsys Kicki, sen önskade min pappa hjälp i trädgården och här hemma finns en hel del att göra i diverse rabatter. Får se vad vi hinner med ;)

Det enda jag saknar av allt påsk-snaskande är mitt favvo-gotta: Anthon Bergs Mandelägg, Kanske -om jag har vägarna förbi affären -blir det köpt en liten påse..
 

Kommentarer
Postat av: Carro

vilken duktig Agnes som kan sminka så fint :)

2009-04-13 @ 10:26:05
URL: http://bjorkhagen.blogg.se/
Postat av: Vicke

Vilken mysig helg ni har haft =) hon är ju bara för söt lilla Agnes =)

2009-04-13 @ 21:31:53
Postat av: weronika

hahah vilken vacker docka..konstigt att du inte ville bli sminkad tycker jag ?? =) Snart e jag ledig o då blir det en ride hem till er.!

2009-04-14 @ 00:35:15
URL: http://weronikaz.blogg.se/
Postat av: Mange B

Usch ja, mycket mat har det blivit, men gott är det! Vad är nästa högtid?



Mange B

2009-04-14 @ 16:15:27
URL: http://www.lucifer.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0