Påskpyntet

Vi har pyntat -Agnes har pekat och jag satt fast fjädrar.
Mer fjädrar behövs!
Fanns inga roliga färger på gekås igår, ett riktigt påskris enligt mig ska ha gula, gröna, lila fjädrar. Men det ska nog finnas på mataffären. Det ser lite fattigt ut med så få fjädrar i det stora riset..
Vi har även pyntat lite inomhus, lagt fram massor med påskägg. De finaste är dem jag fick när jag var liten de ser ut som påskägg ska se ut! Agnes har redan hunnit öppna alla ägg för att kontrollera så hon inte missar godis ca 700ggr. Får se om hon ger upp snart och inser att alla verkligen är tomma annars får jag nog plocka undan dem igen :) Ett som inte håller ihop  av sig själv visade sig (när Agnes meckat bort tejpen) visst vara Carolines från 1990 -så det finns här om du vill ha det :)
Finaste påskdetaljen är egentligen en leksak. När man trycker på spaken snurrar ägget upp och visar en liten kyckling -Fasinerande!

Påskriset  -  Gammalt(80-talet) vs nytt  -  lilla kycklingen i ägget -(svårt att fånga på bild men den snurrar!)

Kommentarer
Postat av: Vicke

Vad mysigt. jag har nog fjädrar som e lila, gröna och gula hemma som jag inte ska använda =) vill du ha??

2009-04-08 @ 18:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0