Vi lever!

I allra högsta grad!
Lever och njuter av livet. Visst är det härligt med sommar!
Nu är det som ljusast på kvällarna och vi utnyttjar varje kväll till fullo. (Joakim är pappaledig varannan vecka och efter förra helgens långledighet ska barnen nu till dagis imorgon efter nästan två veckors ledighet.
De gillar sommarlivet med långa kvällar och sovmorgnar. M.a.o var det något svårt att få dem att somna i skälig tid ikväll)
Altanen vi byggde på baksidan förrförra året spenderar vi många timmar på. Den ligger i svalkande skugga på dagarna och badar i skönt solljus på kvällarna. Just idag satt vi där ute i kvällssolen och spelade bingolotto/åt kvällsmat/drack ett glas rosé -allt på en gång. (Att vi spelade förra veckans program på denna veckans lotter är en helt annan historia -som jag inte tänker delge er)
Vi har äntligen fått igång "projekt baksidan" så senaste två helgerna har vi grävt bort jord och sedan kört ut
300 000 skottkärror med grus. Nu börjar det likna något och det är bara sista finliret kvar. Här kommer faktiskt redan en bild eftersom jag är så stolt över det svett vi hittils lagt ner. (Och något missnöjd med blåsorna under valkarna i mina händer)
Gångstenarna ska ned i gruset och vi väntar på ösregn som kan skölja rent och få fram den rätta färgen på gruset.
Förlåt mig fader, ty jag har syndat. Mitt senaste blogginlägg var i julas.
Jag tänkte bortförklara mig, men det är svårt att nämna ett enda skäl som kan täcka upp för 6 månaders uteblivna inlägg. Ett kan ju vara att jag är iphoneberoende och bloggvägrar tills dess att blogg.se fixar fram en app som gör det möjligt att på smidigt vis blogga från telefonen. Ett annat kan kanske vara min missnöjdhet med min nya dator -det är en liten smidig bloggdator som ändå inte faller mig i smaken (hur kan den tävla mot en iphone, liksom!?
Nu är skärmen på iphonen sprucken sedan några veckor tillbaks och jag märker vissa användningssvårigheter iom detta, kanske kan jag nu då lära känna och acceptera min lilla dator? Som trots allt är både fin och bra!
Nu är det dags för sängen, men först:  Dagens roliga:
Agnes har idag upptäckt svårigheten med att slicka på sin egen armbåge!
Hon råkade doppa den i maten och hade inga servetter till hands.... Efter en lång stunds försök att nå med tungan kände hon sig plötsligt väldigt fånig. Samtidigt som hon var förbryllad över att det inte gick.
Hugo rycktes givetvis med, men han är inte så knusslig -han nöjde sig med att slicka sin underarm och var lika glad för det.
Låter knasigt men vi fick oss ett riktigt gott skratt. Agnes konstaterade att när hon blir större och får längre tunga så ska hon allt visa oss!

Kommentarer
Postat av: Bitten

Men va bra att du är igång igen, så vi kan hålla koll på er därute... Blir fint på baksidan..

2011-06-13 @ 17:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0