10december - Arbetsförmedlingen! grr

Är det inte helt otroligt att man skall behöva ränna på arbetsförmedlingen som höggravid!?
Man tycker att det ibland kunde göras lite undantag,
Jag har varit inne tre gånger nu på två veckor -allting måste göras personligen,
nu måste jag in igen för att lämna in papper.. tänk om man fick skicka in dokument eller maila eller kunna ringa!
Önskar det framgick hur jobbigt det är att sätta sig i bilen i nionde månaden och köra fyra mil för att lämna in ett papper!!

Jag förstår naturligtvis att det är för akassans skull -man kan ju inte bara kassera ut pengar hur som hellst
men ååå så jobbigt!
-Hoppas att jag aldrig mer blir uppsagd när jag är gravid!
-Hoppas att jag får mitt barn innan den 17e så jag slipper det mötet =)


Inte nog med arbetsförmedlingen och akassan så skall man behöva brottas med försäkringskassan titt som tätt -är det inte föräldrapenning så är det sjukt barn och tusen blanketter!

SÅ! Nu har jag gnällt klart och kan släppa detta tils det är dags för nästa besök,
eller nästa telefonkö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0