välkommen in.

Plötsligt blev jag bara trött på att knö i vår lilla hall! Med overaller och blöta vinterskor..
Så igårkväll högg jag in på snön på baksidan. Tanken var enkel; en liten gång fram till trappan och där leta upp terassen.
Snön låg dryga metern, gammal och tung. PUh!
Gav upp efter en timma men har fortsatt idag. Har skyfflat, grävt, skrapat, hackat och hyvlat med vår stackars skyffel. Så nu! Nu använder vi stora hallen! Tanken var att vänta till vår med torr mark och ny plattsatt gång. Men det känns alldeles fånigt att den ska stå oanvänd medans vi knör i lilla och klär på oss i köket.

Man får inte vara allt för bred när man hälsar på här! ;)
Bilderna gör inte snön rättvisa. När man går på gången har man 15cm hårt packad snö under fötterna.
När jag trampade ut för att ta kortet hade jag snö en bra bit ovanför knät.





Det går precis att öppna dörren!



Sen att Jocke ringde när jag var klar och meddelade att han tar med sig en snöslunga hem...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0