Just one of those days?..

Uttråkade barn hittar lätt på bus.
Agnes var inte road i förmiddags, hon tyckte inte att HUgo skulle sova, hon tyckte inte att jag skulle röja upp i köket
Redan innan lunch hann hon med följande:
-Strödde ut grovsalt i halva huset.
-Smorde in sig med babyolja och gjorde fina avtryck på vita tapeten.
-Ritade hysteriskt med sina kritor på parketten i vardagsrummet.
-Doppade ner min sminkväska i badvattnet.
-Störde Hugo på alla sätt hon kunde komma på.
Detta var de jobbiga hyssen. Jag har ju hunnit avstyra en hel del.
Men hon har också hunnit leka vanligt:
-Röjt ut kläder ur pappans garderob så hon fick plats.
-Lekt med sina finsmycken över hela vardagsrummet.
-listan kan göras lååång

Varje påhitt tar bara nån sekund, så man har inte så stor chans att avvärja.
Det räcker inte att jag varvar lek med nyttogöra, är hon på detta humöret krävs det konstant underhållning.
Såå om tu tycker när du kommer hit att vi har det stökigt, tänk då hur det kunde sett ut! 

Jag tog iallafall barnen och flydde fältet. Detta humör exsisterar bara hemma. När jag är ensam med barnen.
Tog en snabb avreagerande promenad hem till mormorn och fick lite kaffe och omväxling.

På vägen hem hämtade jag upp posten, inte mindre än fem(!) små paket med pojkkläder :) Rena julafton!
Agnes somnade fint själv och sover fortfarande. Hoppas humöret har vänt när hon vaknar:)

Kommentarer
Postat av: Nina

Nu börjar jag undra va fan jag gett mig in på.. ;) Det är väl inte så varje dag? hihi..

2009-05-27 @ 16:37:00
URL: http://ninafinaballerina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0