Marabou Polka

Jag började på att klippa gräset, Agnes blev arg varje gång jag startade och Hugo blev arg varje gång jag stängde av. Jag gav upp. Lämnade gräsmattan halvklippt -och har inte en tanke på att göra färdigt idag.

Jag brukar vilja ha det riktigt fint hemma till helgen. Vi har sällan pryl/damm/disk/smuts/tvätt -fritt, men har vi det på fredagen får jag en sån härlig illusion om att det kommer förbli så hela helgen. Det gör det ju aldrig, men känslan sitter ändå i åtminstonde halva fredagskvällen (fram till fedagsmys-popcornen) Nu råkar det vara så att jag inte känner för städning just ikväll. Beslutade enhälligt att jag istället skulle sätta mig i soffan -med ett glas rosé och lite choklad! Bäst att lyda!

Idag smög jag till mig en timmas egentid efter jobbet, min mamma hämtade barnen på dagis och jag träffade en god vän på stan. (en timma går alldeles för snabbt!) Vi gled igenom ett par affärer -inte bra! Verkar som om jag väckte ett litet shopping-sug. Jag som hade gömt det så väl!
Det kanske är fina kläder en småbarnsmamma bäst förtjänar på mors dag?
Tyckte jag såg att det fanns kläder i mammans storlek, jag som trodde de slutat tillverka sånt! Har bara sett stl 86, 98 och 104 på senaste tiden.
Hur stora behöver barnen bli innan de spenderar sina veckopengar på en present till lilla mamma? ;)

Nu ska jag klara sista bossen på new super mario wii  -så att här blir någonting vettigt gjort idag!


Kommentarer
Postat av: Joakim

Du är underbar!! =)

2010-05-28 @ 00:11:14
URL: http://livetpasolang.blogg.se/
Postat av: Martina

För att jag inte städade? Eller för att jag lämnade gräsklipparn ute över natten? ;)

2010-05-28 @ 11:41:43
URL: http://livetpasolang.blogg.se/
Postat av: Joakim

En kombination av allt du skrev. =)

2010-05-28 @ 12:23:22
URL: http://livetpasolang.blogg.se/
Postat av: Frida!

Ni är ju söta! :) Ha en fin kväll!

2010-05-28 @ 19:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0